مجله نورا

انواع برش الماس

انواع برش الماس
0
(0)

حتما شما هم دیده اید که سلبریتی‌ها و افراد مشهور در جواهرات خود از الماس‌هایی با برش‌های خاص و متفاوت استفاده می‌کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که با انواع برش الماس آشنا شوید و نام آن‌ها را بدانید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. البته بهتر است راه‌های تشخیص الماس اصل از تقلبی را نیز بدانید.

برش برلیان

تقریبا محبوب‌ترین و زیباترین برش الماس مدل برلیان یا Brilliant است که طرفداران بسیاری دارد. برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند برلیان خود نوعی سنگ قیمتی است، در حالی که یکی از انواع برش الماس می‌باشد. این مدل یکی از بهترین نمونه‌ها برای انگشترهای دوست داشتنی و خاص است.

برلیان

برش زمرد

اگر می‌خواهید جواهراتی شیک و استثنایی داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی طلای نورا الماس‌هایی با برش زمرد یا Emerald خریداری کنید. این مدل به روی حلقه ازدواج اعضای خانواده سلطنتی انگستان پیاده شده است و بسیار زیبا و محبوب است.

الماس با برش زمرد

برش پرنسس

به طور کلی الماسی که به صورت مربعی شکل برش داده شده باشد، جذابیت و درخشندگی خاصی دارد. چیزی که در برش طرح پرنسس به خوبی به چشم می‌خورد.

الماس با برش پرنسس

برش اشکی

اگر به دنبال طرحی کلاسیک و در عین حال جذاب هستید، برش اشکی الماس مناسب شماست. این مدل که به آن Pear نیز می‌گویند، برای ساخت انواع جواهرات خصوصا گردنبند و گوشواره بسیار مناسب است. درباره مکان الماس کوه نور اطلاعاتی دارید؟

الماس با برش اشکی

برش قلبی

برش قلبی یک مدل دخترانه و بسیار ظریف برای الماس است که حتما از آن خوشتان خواهد آمد. در این برس زیبا السماس به شکل قلب تراشیده می‌شود و زیبایی آن دوچندان خواهد شد.

الماس با برش قلبی

برش بیضی

یکی دیگر از طرح‌های دوست داشتنی الماس برش بیضی شکل یا Oval است که می‌تواند برای همه استایل‌ها و سلیقه‌ها گزینه ایده‌آلی باشد.

الماس با برش بیضی

برش مثلثی

یکی دیگر از طرح‌های خاص و استثنایی الماس برش مثلثی یا Trillion است که می‌تواند استایل شما را بسیار گران‌قیمت و شیک به نظر برساند.

الماس با برش مثلثی

برش درخشان

برش درخشان یا Radiant نیز با استفاده از شکل هندسی مستطیل نور را به صورت منظم و درخشنده بازتاب می‌دهد و درست به همین خاطر است که می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای خانم‌های خاص‌پسند به حساب آید.

الماس با برش درخشان

برش آشر

یکی از درخشنده‌ترین انواع برش‌های الماس برش آشر  (Asscher) است که از دید بسیاری از افراد شیک‌ترین نوع آن نیز به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید جواهراتی استثنایی و خیره‌کننده داشته باشید، حتما به این مدل نگاهی بیندازید.

الماس با برش آشر

برش کوسن

برش کوسن الماس که به آن Cushion نیز گفته می‌شود، به برش پرنسس شباهت زیادی دارد. با این تفاوت که در اینجا سنگ به شکل مربعی با گوشه‌های گرد برش داده می‌شود و به همین خاطر ظاهری ظریف‌تر و مینیمال‌تر دارد.

الماس با برش کوسن

برش مارکیز

برش مارکیز (Marquise) یکی از ظریف‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های برش الماست است که خصوصا برای انگشترها بسیار زیبا به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید الماسی با طرح مدرن داشته باشید، این مدل را در نظر بگیرید.

الماس با برش مارکیز

چرا برش الماس مهم است؟

الماس به خودی خود یکی از ارزشمندترین و زیباترین سنگ‌های قیمتی موجود در جهان است که به علت درخشندگی و زیبایی منحصر به فردش در تهیه انواع جواهرات و زیورآلات کاربرد دارد. اما نکته اینجاست که مانند همه سنگ‌ها، به طور طبیعی شکلی منطم ندارد.

به همین خاطر بسیار مهم است که با استفاده از هنر دست و ابزارهای مناسب آن را به اشکال مختلف برش داد و صورت‌های هندسی منظم و جذاب را در آن ایجاد نمود. به این ترتیب است که الماس فرمی خاص و استثنایی به خود می‌گیرد و برای اتسفاده در تهیه جواهرات مناسب می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *