محاسبه گر قیمت طلا

با خیالی آسوده خرید کنید

محاسبه گر قیمت طلا

یکی از امکاناتی که بسیار برای خریداران طلا و جواهر مفید است، ماشین محاسبه‌گر قیمت طلا است. شما با کمک این ماشین محاسبه گر به راحتی می‌توانید از جزئیات قیمت طلای مورد نظر مطلع شوید و بدون هیچ نگرانی اقدام به خرید آنلاین طلا نمایید.

محاسبه گر قیمت طلا

نوع طلا:
قیمت طلا:
وزن:
اجرت ساخت:
سود:
مالیات و عوارض:
جواهر:
نتیجه:

فرمول محاسبه قیمت طلا

افراد زیادی هستند که ممکن است اطلاعات زیادی درباره خرید و فروش طلا و نحوه محاسبه قیمت آن نداشته باشند. معمولا طلا فروشی‌ها از یک فرمول یکسان برای محاسبه قیمت طلا استفاده می‌کنند. با این حال ممکن است گاهی تفاوت قیمت پایینی در میان آن‌ها وجود داشته باشد. فرمول محاسبه طلای ۱۸ عیار به شکل زیر است:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)= قیمت طلای موردنظر

این فرمول درصورتی استفاده می‌شود که شما قصد خرید طلای نو را داشته باشید وگرنه طلاهای دست دوم یا شکسته فرمول دیگری برای محاسبه قیمت دارند. اجرت درواقع دستمزدی است که بابت ساخت طلا پرداخت می‌شود و هرچقدر طلا و جواهرات ظریف کاری بیشتری داشته باشند، مقدار اجرت بیشتر می‌شود. معمولا طلا فروشان از دو روش برای محاسبه میزان اجرت استفاده می‌کنند. برخی مثل جواهری نورا اجرت را براساس درصدی از قیمت طلای خام و برخی آن را بصورت تومان یا ریال محاسبه می‌کنند که خروجی قیمت هر دو یکسان است. برای مثال اگر اجرت طلا ۵ درصد و قیمت هر گرم طلا ۱۰۰ هزار تومان باشد، اجرت محصول موردنظر گرمی ۲۰ هزار تومان است.

جواهری نورا با بهره گیری از ماشین محاسبه گر قیمت طلا کار شما را آسان کرده و فقط کافیست وزن، اجرت و مالیات طلای ۱۸ عیار را در آن وارد کنید تا نسبت به قیمت روز طلا محاسبه انجام شود. 

سبد خرید